יום רביעי, 30 במרץ 2011

חלל מקודש בחיי היום יום

בחרנו להתייחס לחלל הכניסה- גלריה לאומנות בכניסה לויצו. מה הביטויים האדריכליים של החלל וכיצד הם מבטאים את זהותו? את רוח המקום ובאופן מורחב יותר מה מקומו של חלל "מקודש" ביום יום של הסטודנט?

הביטויים האדריכליים בחלל משמרים את רוח המקום -הגלריה,המונומנטלית והפורמאלית של ויצו. האלמנטים האדריכליים שמאפיינים את המקום, חלל גדול, עמודים בעלי נוכחות, שימוש בחומרי גימור שונים מהחומרי גימור ברחבי המכללה, תאורה טבעית שנכנסת מהקומה השלישית דרך הסקיילייט והחלל הכפול שמגביהה את חלל התקרה בצורה משמעותית.

בדקנו את התנועה שהחלל מאפשר והעלנו את השאלה האם חלל כה גדול גורם לנו להיצמד לדפנות ואולי באיזה שהיא דרך להתקרב ליצירות האומנות.

אלמנט נוסף שמשמר את אופיו של החלל זה מיקומו לאן הוא מוביל ומאיפה מגיעים אליו. התחושה היא שאולי לולא מיקומה של הקפיטריה אולי לא היו מרגישים הסטודנטים צורך להיכנס לחלל זה כלל.

ומתוך כול הדברים האלה עולה שאלה מה המשמעות של חלל מקודש ביום יום סטודנטיאלי עם הבונוס היצירתי איך קרה שהחלל הגדול ביותר בשטח הקטן בוא אנו לומדים לא מזמין אותנו לתוכו. לא נותן לנו תחושה שניתן לשהות בו ולא רק לעבור דרכו במבוכה. מה המקום של קפיטריה באזור כזה ואולי הניתוק שלה ע"י המבט ולעיתים אף ע"י מחיצות גבס. רק מגדיל את ערכו הנשגב של החלל כניסה למקום בו אנו מבלים את רוב ימינו.

לדעתינו החלל הזה הוא כמו סדין על ספת אירוח בבית פולני..

המון אהבה
 אמיר יוחאי ושיר


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה